Jediné vinařství na Vysočině

Nasedněte na kolo a vydejte se do přírody v okolí Třebíče. 35km trasa vás zavede k rozhledně, ze které můžete vidět i vrcholky Alp. Navštívíte také unikátní vinařství s vinicemi, hotelem, restaurací a přírodním amfiteátrem.

Kontakt

Délka trasy: 33 km
Časová náročnost: 2,5 h

Cyklovýlet jako víno

Z Třebíče od autobusového nádraží najeďte na cyklotrasu 26 (Jihlava – Třebíč – Raabs), která vás provede Libušiným údolím až k rozcestí Terůvky. Odtud pokračujte rovně nad Třebíč a na prvním rozcestí odbočte doprava do Slavic. Ze Slavic pokračujte po cyklotrase až k rozhledně Pekelný kopec. Sahá do výšky 26,5 metru, a když po točitém schodišti vystoupáte všech 125 schodů, můžete z vyhlídkové věže vidět třeba náměšťský zámek nebo Moravské Budějovice.

Od rozhledny se vydejte zpět na cyklotrasu 26 a pokračujte do Mastníku a Kojetic. V Kojeticích se napojte na žlutou trasu (Třebíčský okruh) a po něm vystoupejte k rozcestí, kde můžete navštívit Vinařské a kulturní centrum Sádek – jediné vinařství na Vysočině. Zpracovávají tu například odrůdy Sauvignon, Veltlínské zelené, Ryzlink rýnský, Muškát moravský, Hibernal, Modrý Portugal nebo Frankovka. Projděte si tu také vinařskou stezku a téměř dvoukilometrové putování vinicemi zakončete lahodnou degustací.

Od zámku sjeďte po žluté trase z kopce dolů do údolí řeky Rokytné. Za řekou budete chvíli stoupat po silnici a přibližně po 300 metrech odbočíte na lesní asfaltovou cestu. Později zatočte s cyklotrasou 5217 doleva a sjeďte po kamenité cestě ven z lesa. Projedete Rokytnici nad Rokytnou, Markvartice, Čechočovice, až dojedete do Starče.

Ze Starče jeďte po hlavní silnici směrem k Třebíči, dokud nenarazíte na cyklostezku. Po ní pak pohodlně dojedete až k Borovinskému rybníku. Cestou pojedete kolem fotbalového hřiště, přes železniční přejezd, podél řeky Jihlavy až k Podklášterskému mostu, kde trasa končí.