Hrady a vyhlídky na Oslavce

Máte slabost pro hrady, zámky a zříceniny? Vydejte se do údolí řeky Oslavy. V krásné přírodě tu není o památky nouze. A protože je terén místy trochu náročnější, neproudí tu ani v sezóně davy turistů.

Kontakt

Třebíčsko - moravská Vysočina
Karlovo nám. 47
67401 Třebíč 1
region Třebíč
Volné pokoje
Délka trasy: 22 km
Časová náročnost: 7 h

Cestu lemují krásy přírodní i historické

20kilometrová trasa začíná v Náměšti nad Oslavou, kde můžete navštívit půvabný renesanční zámek. Vznikl na místě gotického hradu a sloužil mimo jiné i jako letní sídlo Edvarda Beneše. Po prohlídce sejděte dolů z kopce a přejděte řeku přes kamenný most zdobený dvaceti barokními sochami.

Vydejte se směrem na Zňátky. Projdete kolem rybníčku, kapličky a kopce Kleštěnec. Minete Čertův most přes Sedlecký potok, až dojdete na rozcestí U Glorietu. Tam odbočte ke zřícenině Sedleckého hradu, která se tu ukrývá v záhybu řeky Oslavy a je volně přístupná.

Vraťte se na trasu a pokračujte k loveckému zámku Vlčí kopec. Budovu vystavěnou v duchu empíru doplňují další stavby a upravený park, ve kterém je radost se procházet. Z Vlčího kopce jděte zpět a směřujte až ke zřícenině hradu Lamberk, kde kdysi sídlil slavný válečník Jan Sokol. Projděte kolem rekreačního areálu Jiskra a po Mlynářské cyklostezce se vraťte do Náměště nad Oslavou.

Jen pozor. Než vyrazíte do terénu, prozkoumejte podrobně mapu. Červená trasa je pouze pro zdatné turisty a za špatných podmínek nebývá průchodná. Můžete ale pokračovat po modré značce a napojit se na cyklostezku 5106, která vás dovede zpět do Náměště.