Mohelno a údolí Oslavy

Na tomto okružním turistickém výletu poznáte krásy unikátní Mohelenské stepi, ale i další přírodu v okolí Mohelna.

Kontakt

Třebíčsko - moravská Vysočina
Karlovo nám. 47
67401 Třebíč 1
region Třebíč
Volné pokoje
Délka trasy: 26,5 km
Časová náročnost: 8 h

Na výpravu na hadcovou step

Trasa začíná u rozcestníku u obecního úřadu v Kramolíně. Odtud se vydejte po žluté značce ve směru Zelený les. Poté půjdete po modré směr Mohelno, až se dostanete k rozcestí Nad Mohelenskou stepí.

Dál nepokračujte po modré značce, ale po naučné stezce přes národní přírodní rezervaci Mohelenská step (jarní okruh). Mohelenská hadcová step patří k nejznámějším v republice a prochází jí dvě naučné stezky. Na nich zjistíte více o historii a geologii oblasti i o unikátních rostlinách a živočiších, kteří zde žijí.

Jakmile se dostanete k silnici, odbočte vpravo dolů a současně s modrou značkou po cca 0,3 km dorazíte k rozcestí Mohelenský Mlýn. Odtud se dejte po modré směrem na Čertovu hráz přes rozcestí Papírna a pak k rozcestí Nad Mohelenskou stepí.

Poté, co znovu přijdete k rozcestí Nad Mohelenskou stepí, odbočte vpravo po silnici do Mohelna, odkud pokračujte po silnici č. 392 směr Skřipina. Ještě před mostem zabočte vlevo po zelené ve směru Vlčí kopec 4 km.

Od rozcestí Vlčí Kopec jděte po modré směr Babylon 3 km Haugwitzovou alejí. U rozcestí Babylon, rozhledna odbočte vpravo k rozhledně. Po výstupu na rozhlednu se vraťte zpět do Kramolína.